Jedna z najväčších bánk na Slovensku, Tatra banka, sa musela popasovať s výpadkom. Peniaze.sk naň upozorňovali už v piatok 17. mája. Výpadok potvrdila aj hovorkyňa banky Simona Miklošovičová. „Aktuálne evidujeme dočasné obmedzenie niektorých našich služieb. Na odstránení príčiny intenzívne pracujeme,“ uviedla.
Tatra banka o výpadku aktívne neinformovala. Portál Živé.sk získal teraz vyjadrenie, podľa ktorého šlo o reakciu banky na takzvaný DDoS útok. Klienti nahlasovali výpadok v piatok, niektorí však hlásili problémy aj cez víkend. Nešlo o hacknutie banky a peniaze klientov neboli v ohrození.
„V piatok krátko popoludní sme zaznamenali pokusy o narušenie dostupnosti našich služieb, ktoré sme vďaka našim vysoko nastaveným bezpečnostným štandardom a procesom eliminovali,“ deklarovala hovorkyňa Simona Miklošovičová.
Nešlo však o nabúranie sa do bankových systémov. Servery preťažil takzvaný DDoS útok a tak banka spustila bezpečnostný protokol, ktorý spôsobil kolísavé výpadky dostupnosti niektorýsh služieb. Nefungovali patby kartami v systéme CardPay, klienti nahlasovali nefunkčnosť webstránky, internetbankingu či aplikácie.
Živé.sk upozorňuje aj na varovanie Národného bezpečnostného úradu (NBÚ), ktorý v piatok vydal varovanie pred „bezprostrednou hrozbou rozsiahlych DDoS útokov“ v kybernetickom priestore Slovenska, a to v „intenzívnom“ rozsahu. Podľa portálu šlo o výstrahu v zmysle zákona, čo znamená, že varovanie bolo smerované najmä sektoru bankovníctva, dopravy či priemyslu.