Pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny klientov bánk. Pre 67 % opýtaných by bol výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky.
S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky a neprehľadný či nespoľahlivý internet banking. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu agentúry Focus pre mBank.
Nízke poplatky si cenia najviac
Prieskum ukázal aj to, čo si klienti na svojej banke cenia najviac. Je to najmä skutočnosť, že nemá žiadne alebo má len nízke poplatky za vedenie bežného účtu. Vyjadrilo sa tak 32 % respondentov. Kvalitu internet bankingu vyzdvihlo 29 % opýtaných a výbornú mobilnú aplikáciu 27 % ľudí.
Väčšina Slovákov je s bankou spokojná
Viac ako dve tretiny klientov bánk majú presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky. V predchádzajúcom prieskume malo presný prehľad o výške týchto poplatkov 76 % opýtaných. Podľa mBank sa tak zdá, že Slováci si svoje financie kontrolujú menej.
ČSOB od septembra zmení cenník, niektoré poplatky sa zdvojnásobia a iné naopak viditeľne klesnú
Výsledky prieskumu ukázali aj to, že väčšina Slovákov je so svojou hlavnou bankou spokojná. Svoju spokojnosť vyjadrilo až 93 % respondentov. Celková spokojnosť klientov bánk je tak rovnaká ako v predchádzajúcom roku. Naopak, nespokojných je 7 % klientov.