Banka Revolut, ktorá bola ešte „pred Covidom“ považovaná za akési tajomstvo cestovateľov, raketovo rastie a jej obľúbenosť naozaj významne stúpa aj u Slovákov. Je obľúbená najmä u cestovateľov a ľudí, ktorí majú príjmy z krajín mimo eurozóny. Na „revolutke“ totiž môžete držať prakticky akúkoľvek menu. Úspech banky Revolut je naozaj pozoruhodný, keďže je na trhu len od roku 2015.
Fintechový gigant Revolut, ktorý patrí medzi najhodnotnejšie európske startupy, pokračuje v upevňovaní svojej pozície na trhu. Minulý rok dosiahli príjmy celej skupiny 2,1 miliardy eur, čo je nárast o 95 percent v porovnaní s rokom 2022. Britská spoločnosť zároveň zaznamenala rekordný zisk pred zdanením vo výške 503 miliónov eur. Tieto výsledky boli zverejnené načas po prvýkrát za posledné tri roky, keďže v predchádzajúcich rokoch sa Revolut oneskoril s finančnými správami za roky 2021 a 2022, upozorňuje na to Forbes.
CEO Revolutu, Nik Storonsky, k týmto číslam uviedol: „Bol to doposiaľ najúspešnejší rok v rámci našej misie poskytovať zákazníkom čo najlepšie produkty a najlepšiu používateľskú skúsenosť za skvelé ceny. Zákaznícka základňa sa rozširuje pôsobivým tempom a diverzifikovaný obchodný model je základom vysokej finančnej výkonnosti.“
Pozitívny výhľad spoločnosti podporilo niekoľko faktorov, pričom kľúčovým bol rast prostredníctvom diverzifikácie príjmov. To znamená, že žiadny produkt ani trh v konkrétnej krajine nepredstavoval viac ako 30 percent celkových príjmov. V priebehu minulého roka sa k Revolutu pridalo takmer 12 miliónov nových zákazníkov na celom svete, čo je najväčší medziročný nárast v histórii spoločnosti. Celkový počet zákazníkov dosiahol v roku 2023 až 38 miliónov, pričom zostatky na zákazníckych účtoch vzrástli z 15,2 miliardy eur na 21 miliárd eur.
Na slovenskom trhu využívalo Revolut do konca roka 2023 viac ako 200-tisíc retailových zákazníkov. Ich počet sa zvýšil o 48 percent a počet firemných zákazníkov vzrástol medzi rokmi 2022 a 2023 o 54 percent. Slovenskí zákazníci mali ku koncu minulého roka na svojich účtoch uložených viac ako 182 miliónov eur, čo je o 80 percent viac ako v roku 2022.
Zvyšujúca sa dôvera Slovákov v elektronické bankovníctvo je zrejmá aj z týchto čísiel. Ako pre Forbes vysvetľuje CEO digitálnej finančnej platformy Moneyhoon Erik Čebík, v máji minulého roku využívalo digitálne bankovníctvo viac ako 60 percent ľudí. „V našej klientskej bubline je využívanie internetového bankovníctva a digitálnych platforiem na investovanie bežná prax,“ hovorí Čebík. Súčasne však dopĺňa, že mnohokrát predchádza samotnej exekúcii investičnej stratégie v online prostredí priamy kontakt s expertmi, ktorí klienta zorientujú a zodpovedajú všetky otázky.
Ingrida Daunaravičienė, manažérka komunikácie pre CEE región, uviedla, že súčasťou upevňovania pozície Revolutu na slovenskom trhu sú aj vzdelávacie aktivity prostredníctvom televíznych kampaní. Podľa jej slov zdvojnásobili svoje investície do marketingových nástrojov. Revolut prišiel na Slovensko oficiálne v roku 2021, no už predtým mal v krajine desiatky tisíc zákazníkov, ktorí využívali ich služby hlavne na medzinárodné transakcie, investovanie a zmenu mien. Najnovšie dáta ukazujú, že dnes je Revolut pre zákazníkov primárnou bankou na každodenné platby a najviac sťahovanou finančnou aplikáciou na trhu.