Národná banka Slovenska (NBS) upozorňuje na podvodné konanie.
Praktiky subjektov sú rôzne
Rôzne subjekty sa pod rôznymi zámienkami, ako napríklad prisľúbenie úveru, podanie informácií o produktoch, informovanie o údajnom zablokovaní účtu, nakontaktujú na spotrebiteľov, pričom sa predstavujú alebo podpisujú ako zamestnanci alebo organizačné útvary Národnej banky Slovenska.
Zvyšovanie úrokových sadzieb nás poriadne potrápi. NBS zaúverovaným klientom radí, ako sa vyhnú finančným problémom
„Takéto subjekty oslovujú spotrebiteľov najčastejšie cez sociálne siete, emailom, ale aj priamo telefonicky, či správami prostredníctvom rôznych aplikácií. Praktiky subjektov sú rôznorodé, môže ísť o ponuku úveru, ale aj vyhrážky o údajnom zablokovaní účtu, ak spotrebiteľ nezaplatí „pokutu“ ako výsledok fiktívnej kontroly,“ upozorňuje Národná banka Slovenska.
Overte si spoločnosť na internete
V prípade, ak sa niekto stretne s podozrivou ponukou, reklamou alebo stránkou, ktorá ponúka rôzne výhodné služby či úver, mal by byť obozretný.
Národná banka Slovenska vyhlásila tender na dodanie celobankového dátového skladu
„Odporúčame v prvom rade zistiť o akú spoločnosť ide a prípadne si o spoločnosti vyhľadajte informácie na internete. Na tento účel môžete využiť aj internetovú stránku subjekty.nbs.sk a overiť si, či daný subjekt dohliada Národná banka Slovenska alebo iný zahraničný dohliadací orgán a či môže podnikať v danej oblasti na Slovensku,“ radí centrálna banka.
Ponuky nikdy prostredníctvom emailu
Národná banka Slovenska nikdy podľa jej vyjadrení nekontaktuje ľudí s ponukou na úvery, pôžičky alebo iné služby a už vôbec nie prostredníctvom emailov, sociálnych sietí alebo aplikácií.
Kedy zažívame ekonomickú recesiu a kedy krízu? Podľa analytika si tieto dva pojmy často zamieňame
„Vzhľadom na to, že aktuálne sú veľmi rozšírené podobné aktivity, upozorňujeme na obozretnosť a neodporúčame ďalšiu komunikáciu s odosielateľom,“ dodala banka.