Aj vy ste si už našli prvé e-maily s ponukami na vyhotovenie firemných vianočných darčekov? Ak sa snažíte svojich klientov alebo biznis partnerov v predvianočnom období potešiť každý rok, určite viete, že nie je ľahké vymyslieť niečo originálne, čo neskončí v zásuvke pre zbytočnosti alebo (v tom horšom prípade) rovno v koši. Možno preto uvažujete skôr nad zorganizovaním vianočnej kapustnice či iného adventného posedenia.
Pri vašom rozhodovaní môžu zavážiť tiež daňové aspekty. Ako sa z hľadiska daní posudzujú náklady na reklamné predmety či výdavky na reprezentáciu v roku 2024?
Aj náklady na reklamu môžu byť za určitých podmienok daňovým výdavkom. Musia byť ale vynaložené v súvislosti s prezentáciou:
Zámerom ich vynaloženia musí byť dosiahnutie, zabezpečenie, udržanie alebo zvýšenie vašich príjmov.
Od výdavkov na reklamu treba odlíšiť výdavky na reprezentáciu, ktoré sa naopak ako daňové výdavky neuznávajú (až na niektoré reklamné predmety). Finančná správa považuje za výdavky na reprezentáciu napríklad výdavky na pohostenie alebo občerstvenie pri obchodných rokovaniach či náklady na pracovné obedy s klientami. V zmysle uvedeného stanoviska by teda nemali medzi daňové výdavky patriť ani výdavky na pohostenie na vianočnom večierku (alebo kapustnici) pre klientov.
18. října